Cuma, Mayıs 29, 2009

yeddiemin

- bunları sana anlatırken aslında kendime de anlatıyorum, kimseye anlatmadıgımdan bir iç ses durumuyla anlattıgımdan,sesli soylediğimde bende aslında ilk kez duymuş gibi kulak kesiliyorum kendime.
-girizgah mıydı butun bunlar?
-şaşkınlıkla karşılama, düşük cümleler kurarsam yadırgama,inanmadıgım bir şeyi anlattıgımı zannetme diye hazırlıyorum seni.inanmanı saglamanın tek yolu bu.dönebilirim.bir önce söyledigim şeye zıt bir şey söylemiş gibi olabilirim.bunlar konu ile olan yuksek hakimiyetimin cumlelere tezahürünün bazen örtüşmemesi ile oluşabilen kucuk hafıza ve dil hataları.
-ilk kez soyleyeceksen,olayı bu denli teorize etmene şaşırdım doğrusu.
-aslında bu konuşmaya hazırlanmıştım,yazmıştım bir yerlere,okumuştum sonraları,kendimin bile ne söylemek istediğini bazen anlayamadıgımı görünce,ufak tefek notlar yaratmıştım dinleyiciye.
-yabancı bir duruş sezdim sende.
-neden?
-kendinin bile anlamadıgı bir şeyi insan nasıl söyler?
-ama durduramıyorum boyle ifade ediyorum, cok mu kötü
-bunu nereden bilebilirim
-dogruya
-dinlemeye başlasam seni nasıl olur?
-bak bu da doğru
-evet bekliyorum
masadan kalkarak mutfağa yöneldi, bir bardak su içip geri geldi, bir sigara yaktı, oda da bir süre dolandı, tahta döşemeden gıcırtılar geliyordu bazı adımlarını attıgında. eski bakımsız vardı bir evi vardı ama başka yerde kalamazdı.yadigardı.anıları silemezdi.
-evet yaptım.bilerek,bilmeyerek buna izin verdim.kendime iyi gelen herşeyde oldugu gibi sonrasını pek hesaba katmadım.yaşam denilen şey takvimler olmazsa anlık durumlardan ibaret.gelecek salı gününü bugunden işaretlemek bile,bu öngörülmezlik durumunda saçmalık.zaman her ne kadar 4.boyut gibi algılansa da kestirilemez bir kavram.gerçeklik ancak geçmişte yaratılan ve yaşanan fiziki durumların hafızanda bıraktıgı imge.hesaba katılmayan her detay senin süprizlerin, acıların, sevinçlerin.bir matematik model kurmanın imkansız olduğu bir alanda, yönetmeye çalışıyorsun kendini.bu açıdan çok zor.dugusallığın olmasa, beynindeki karmaşa yaratılmasa modelin öngördüğü basamakları geçmek kolay.
-başta yaptıgın açıklama kısmına şimdi hakvermeye başlıyorum.
-kötü mü
-dikkat kesilmem gerekiyor.
-net örnekler vererek açıklama yapsam daha anlasılır bir alan yaratabilirim diye düşündüm.
-ama uykum geldi
-iyi uykular o zaman
-yoo onun için demedim dinlerim.
-yok neyse boşver.
-küstün mü
-neden küseyim ki
-suratını asar gibi oldun
-karpuz yermisin
-yerim ama soğuksa
-bekle iki dakika, yeni çıkmış adana hemde.

Hiç yorum yok: